Vintage Crafting: DIY Papierové kaktusy

7/31/2017 09:21:00 PM

Všimli ste si, koľko živých i neživých vecí sa dá napodobniť a vyrobiť z papiera? Papier ma jednoducho nikdy neprestane prekvapovať. Keď si myslím, že som videla naozaj všetko, tak príde niečo, čo mi totálne vezme dych. Naposledy ma očaril svet papierových kvietkov a rastlín. Papierové kaktusy, ktorým sa budem v tomto príspevku venovať, sú také jednoduché a rozkošné, že som vám ich musela predviesť. A ako som sľúbila, v článku na vás čaká aj návod, ako si tvarovať kvietky pomocou súpravy, ktorú som si zaobstarala v mojom poslednom scrapbookovom nákupe ;)

Kvietky používam najmä kupované od Wild Orchid Crafts (nájdete ich TU), ale rada si ich aj sama tvorím z papiera a foamiranu. Super je, že mám na vyrezávanie kvietkov šablónu do môjho X-Press stroja, takže si ich narežem, koľko chcem a z akéhokoľvek papiera. Už mi len chýbala sada na tvarovanie kvietkov, ktorú mám od piatku už doma, a teraz vám prácu s ňou trocha ukážem :)


Pomôcky sú vlastne pinzeta a 3 pomôcky, ktoré majú na oboch koncoch gulôčky v rôznych veľkostiach. Používate tú pomôcku, ktorú sa vám na tvorenie viac hodí. Závisí to najmä od veľkosti kvietkov, ktoré chcete tvarovať.


Ja som tvorila kvietky v dvoch veľkostiach, tak na každý som použila inú pomôcku na tvarovanie.


V tejto koláži fotografií som zachytila tvarovanie kvietku - s vybranou pomôckou vtláčate každý lupienok do podložky a na konci vtlačíte aj stred kvietku. Kvietok sa jemne uzavrie a vytvorí požadovaný 3D efekt.


Jednotlivé kvietky spolu s piestikmi na seba navrstvíte, aby vznikol viacvrstvový kvet. Každú druhú vrstvu otočte opačnou stranou, aby sa ukázal motív papiera aj z druhej strany.


Všetky vrstvy prilepte k sebe PVA lepidlom, prípadne ich spojte pomocou farebnej svorky, ktorá vo výsledku parádne ukáže. Mne sa pri tvorbe kvietkov na kaktusy nehodila, tak som ju nepoužila. Určite ste si všimli, že moje kvietky sú také "nijaké", bez pestrých farieb a zdobenia stredu - ale to bol zámer. Chcela som, aby boli na kaktusoch nenápadné, preto som ich vyrobila z toho istého papiera ako kaktusy a vôbec nezdobila. Mne sa tento výsledok veľmi páčil, ale vy pracujte podľa vlastnej fantázie a pokojne si tvorbu farebne spestrite ;)




Ak by ste chceli viac inšpirácie aj zo zahraničných zdrojov, moje Pinterestové nástenky sú plné krásnych nápadov, ktoré som ponachádzala na tejto skvelej sociálnej sieti ;)
Príjemné papierové tvorenie praje
Kristína

You Might Also Like

0 komentárov